Carina Daniels

Groep 5B, Schoolcontactpersoon

Mijn naam is Carina Daniels en ik heb twee kinderen, waarvan er eentje al niet meer thuis woont. Ook heb ik een hond, waarmee ik graag een stukje wandel.

Ik ben na de pabo 10 jaar werkzaam geweest op een andere school in Sittard. Na die 10 jaar ben ik er een aantal jaren “uit” geweest om voor mijn gezin te zorgen, maar ik heb in die tijd ook allerlei andere dingen gedaan. Zoals vrijwilligerswerk in het Toon Hermanshuis, als begeleidster van kinderen die met kanker te maken kregen, maar ook heb ik als kapster in een kapsalon gewerkt.

Mijn interesses zijn dus zeer divers. Ik ben ook nog een opleiding gaan doen tot kindercoach en ben hier nog een poosje werkzaam in geweest. Uiteindelijk ben ik in 2017 weer terecht gekomen in het onderwijs. Sinds 2018 werk ik op Lahrhof en ben werkzaam geweest in diverse groepen.

De band die je als leerkracht met de kinderen opbouwt, vind ik erg belangrijk. Kinderen moeten zich veilig en vertrouwd voelen; dit is een voorwaarde om tot ontwikkeling en leren te kunnen komen!

Sinds dit schooljaar ben ik hier op school een van de vertrouwenspersonen. Kinderen, ouders en collega’s kunnen op mij een beroep doen als ze ergens problemen mee ervaren die gerelateerd zijn aan hun sociaal welbevinden met betrekking tot onze school, of in algemene zin. Ik zal altijd een luisterend oor bieden en proberen om samen tot een (begin van) een oplossing te komen!”

c.daniels@kindante.nl