Ellis Franssen

Vakleerkracht bewegingsonderwijs

Mijn naam is Ellis Franssen, ik ben 25 jaar en woon met mijn vriend samen in Venray. Ik ben een gedreven sporter binnen de tennis- en fitnesswereld.

In 2018 ben ik afgestudeerd aan de Fontys Sporthogeschool ALO in Eindhoven. Ik heb daarna kort de pabo gedaan, maar ik kwam er al snel achter dat ik toch het liefst het bewegingsonderwijs in wilde. Redelijk snel daarna ben ik gestart bij Ecsplore. Vanuit Ecsplore ben ik werkzaam als vakleerkracht bewegingsonderwijs op basisschool Lahrhof. Dit doe ik nu sinds 2019.

In een week tijd geef ik alle groepen 1 t/m 8 les. De afwisseling tussen de leeftijdsgroepen, maar ook tussen alle kinderen, houdt het werk uitdagend. Elke leeftijdsgroep weet en kan andere dingen. Het aanbieden van gymactiviteiten waarbij leerlingen hun eigen niveau kunnen bepalen, vind ik belangrijk. Hierdoor kunnen ze zichzelf blijven uitdagen.

e.franssen@kindante.nl